THE PERFECT WARDROBE

2013-10-23 @ 15:12:00
 
Först får jag nog be om ursäkt för min frånvaro, det har varit fyllda dagar med mycket i skolan och andra planer.
 
Nu till en nytt inslag här i bloggen. Egentligen väcktes dom här tankarna när jag för länge sedan läste boken Fashionista där ett kapitel handlade om hur man bygger den perfekta garderoben. Det glömdes bort, men tanken kom tillbaka när jag lyssnade på Hanna & Amandas Fredagspodd för några dagar sen (har ni inte lyssnat, gör det. Gör det bara). Det jag vill komma till är att en garderob ska byggas upp från grunden med de perfekta basplaggen för att sedan byggas på med inslag av trender, som sedan kan mixas och matchas i evighet. Samma sak gäller färger i garderoben. Börja med neutrala färger, svart, vit, beige, marinblått, brunt, och "krydda" sen med andra färger.
 
Just här befinner jag mig nu. Varje nytt inköp går åt att bygga upp min garderob från grunden, med just basplagg.  Först ut är den "krispiga vita skjortan".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback